Retail van morgen
PERSPECTIEF op trends en ontwikkelingen
De retailbranche is volop in beweging. Er zijn veel ontwikkelingen waar retailers mee te maken hebben. Denk aan de toename van online shoppen, technische innovaties, overaanbod en duurzaamheid. Winkelbeleving wordt steeds belangrijker en goed opgeleid winkelpersoneel speelt hierbij een essentiële rol.
In het retail-lesmateriaal van PERSPECTIEF stimuleren wij studenten hun blik op de winkel én de wereld eromheen te richten. Speciaal voor PERSPECTIEF schrijft retailspecialist Emiel Peters een aantal columns over ontwikkelingen in de retail.
Lees de columns hieronder. En bekijk de video hiernaast om kennis te maken met Emiel.
Duurzaamheid
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is de standaard en duurzaamheid staat bij veel organisaties hoog op de agenda. Dit zijn ontwikkelingen in de retail op het gebied van duurzaamheid.
Polarisatie en personalisatie
Polarisatie en personalisatie en het effect op de retail.
Directe consumptie
Shoppers kopen steeds meer producten die zij snel daarna verbruiken. Zeker als het om levensmiddelen gaat, is de periode tussen kopen en consumeren korter dan ooit.