Online leeromgeving

3

Bij alle PERSPECTIEF-titels kunt u ook gebruikmaken van ons online leerplatform. Daar vindt u onder meer interactieve openingsspreads, (oefen)toetsen, video’s en andere bronnen bij de theorie en de schoolopdrachten. Voor de docent zijn er ondersteunende PowerPointpresentaties en antwoordenboeken.

Het online leerplatform bevat een goed leerlingvolgsysteem in een overzichtelijke docentomgeving. Dit stelt u als docent in staat om uw studenten bij het leren te motiveren, te volgen én te sturen.

Maak hier kennis met belangrijke onderdelen van onze digitale leeromgeving.

3

De interactieve openingsspread

De interactieve openingsspread maakt het mogelijk om uw studenten (via het digibord in de klas of individueel online) op diverse manieren met het onderwerp kennis te laten maken en zo hun aandacht te richten. En ze geeft u de kans om al te sturen en te organiseren. De interactieve openingsspread activeert, stimuleert en motiveert. Deze spread is beschikbaar voor de kwalificaties Verkoopspecialist, Manager retail, Logistiek medewerker, Logistiek teamleider en enkele modules van Manager Transport en Logistiek.

In deze openingsspread vinden de studenten onder meer:

  • paragraaftitels en de leerdoelen van het hoofdstuk
  • een praktijkcase met vragen als intro op het onderwerp
  • (interactieve) video’s
  • een overzicht met de examentermen
  • informatie en links over trends en ontwikkelingen in de branche.

3

De digitale docentomgeving

Dit is uw toegang tot onder meer het lesmateriaal. Hier volgt u uw leerlingen via het docentendashboard. De resultaten van de inspanningen van uw studenten komen samen in een aantal handzame overzichten, zoals:

  • Hoeveel studenten zijn met welke delen van de stof bezig? In dit overzicht bepaalt u voor welke inhoud u instructie aanbiedt.
  • Wie loopt voor? En wie loopt achter?
  • Wie heeft hulp nodig en waarbij?
  • Wat heeft u in de planning staan voor deze groep?

3

De digitale studentomgeving

Voor de studenten omvat het online leerplatform een overzichtelijk vormgegeven intuïtieve leeromgeving. In het dashboard ziet de student:

  • welke stof hij heeft behandeld en hoe hij hierop scoorde
  • welke toetsen er eventueel voor hem in de planning staan.

Aan het einde van elk hoofdstuk kan de student een oefentoets maken door een aantal gesloten vragen te beantwoorden. Zo kan hij zelfstandig bepalen hoever hij is in de beheersing van de lesstof en of hij al klaar is voor een eindtoets.
Deze oefentoets kenmerkt zich door:

  • voldoende gesloten vragen die volledig geautomatiseerd worden nagekeken
  • direct een uitslag met feedback op de gegeven antwoorden
  • inzicht voor de student op welke onderdelen hij nog aan kennis en/of beheersing moet werken.

Zijn de studenten zover dat ze een eindtoets kunnen maken, dan kunt u deze toets via het docentendashboard voor hen inplannen.

3

Alles weten over PERSPECTIEF?

Neem contact op en we helpen u graag verder

Martin Landsman
accountmanager

Albert Koopstra
accountmanager