The most wonderful time of the year!

3

The most wonderful time of the year!

De nieuwste reclame van John Lewis. Heb je die al gezien? Je studenten hebben deze zeker al op social media voorbij zien komen. De commercial, die momenteel al 7 miljoen keer is bekeken, wordt nu al geroemd als DE kerstreclame van 2019.

De hoofdrollen zijn weggelegd voor draakje Excitable Edgar en zijn beste vriendin Ava. Het verhaal draait om de magie van vriendschap en hoe een lief gebaar alle verschil kan maken.

Kerstcommercials

John Lewis staat bekend om zijn bijzondere kerstcommercials. Niet alleen in Engeland en de Verenigde Staten zijn tranentrekkende kerstcommercials een hit. Ook in Nederland worden de reclameblokken steeds meer gevuld met sneeuw, kinderen, dieren, emotie, warmte en saamhorigheid. Bijzonder is dat de kerstreclames draaien om gevoel en niet om het product dat wordt verkocht.

Waarom kiezen retailers voor deze manier van reclame maken?

Wat levert het op? Is er vooral effect op het gebied van engagement en willen merken op deze manier een positief gevoel bij klanten teweegbrengen? Of geven de reclames juist de verkoop een directe push? En wat kost zo’n reclame eigenlijk? Is dat het waard?

Voorbeelden

Voor jou en jouw studenten hebben wij een aantal kerstreclames geselecteerd die het bekijken zeker waard zijn. Niet alleen vanwege de aansprekende inhoud, maar zeker ook om er samen over in gesprek te gaan.

Meer weten? Stel hier uw vraag.

Uw gegevens

Ja, ik wil graag de nieuwsbrief ontvangenNee, bedankt

Uw vraag

* = verplicht veld

Ik blijf graag op de hoogte

Op de hoogte blijven van het nieuws voor mbo-docenten? Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief van PERSPECTIEF.

Je bent aangemeld!

Share This